Jaaroverzicht 2017

Morgen word ik 32, en in plaats van te wachten tot 2017 helemaal voorbij is, kijk ik nu al terug op het afgelopen jaar. Welke vijf artikelen werden het best gelezen bijvoorbeeld, wat vond ik de leukste film en naar welke muziek luisterde ik. Vandaag lees je het in dit artikel.

Best gelezen top 5

IMG 4642 1440x1525 - Jaaroverzicht 2017

Met stip op nummer 1 staat het artikel dat ik schreef over het Kruidvat Super Lash Serum. Niet zo gek natuurlijk, dit product was “the talk of the town” in bloggerland. Ik ben dit serum op bijna ieder blog dat ik lees wel tegengekomen. Ik schreef het artikel in juli, toen ik het serum al een poosje gebruikte, en ik gebruik het nog steeds, naar volle tevredenheid.

IMG 6993 1440x1301 - Jaaroverzicht 2017

Op nummer 2 staat mijn artikel over het Beauty Bloggersboek van Etos. Je kreeg het vorige maand gratis bij besteding van €15,-. Ik stond gelijk ‘s ochtends op de stoep en was als eerste in de winkel. Ze hadden de boeken nog niet eens uit het magazijn gehaald. Het is een erg leuk boek om te hebben en om af en toe eens rustig door te bladeren.

IMG 6868 1440x1109 - Jaaroverzicht 2017

Het derde best gelezen artikel ging over de Essence Brow Marker. Daar kan ik me iets bij voorstellen, want wat was dat een apart product! Ik ben gek op kantoorartikelen en deze marker past daar zo tussen. Ik was er niet heel enthousiast over, maar dat maakte het niet minder leuk om te proberen.

IMG 6431 1440x870 - Jaaroverzicht 2017

Artikel nummer 4 was een shoplog van Kruidvat met vooral heel veel Essence producten. Alle artikelen van Essence doen het goed op mijn blog, het is echt een heel populair merk. Dat zal te maken hebben met de prijs, maar ook de leuke verpakkingen en aparte producten. Nu ik er zo op terugkijk, was de foundation mijn favoriete product uit deze shoplog.

IMG 4870 1440x993 - Jaaroverzicht 2017

Op nummer 5 staat een persoonlijke blog. Ik vertel in dit artikel een aantal dingen die heel persoonlijk zijn, waaronder mijn problemen met PCOS. Blijkbaar wordt dat gewaardeerd, want het artikel is vaak aangeklikt. Ik maak geen geheim van de problemen waar ik tegenaan loop, en ik zal dat in de toekomst ook niet doen.

Meest beluisterde muziek

Hiervoor moest ik even mijn Spotify erbij pakken, want ik heb vaak wel iets aanstaan, maar ik let niet per se op de nummers die voorbijkomen. Ik luister over het algemeen alleen naar muziek waar ik blij van word, of waar ik in ieder geval een goed gevoel van krijg. Het afgelopen jaar kreeg ik dat gevoel het meeste bij de volgende nummers.

Mijn playlist is behoorlijk eclectisch, ik luister echt naar van alles en nog wat. Vroeger luisterde ik veel naar Michelle Branch, Ana Johnsson, The Corrs, Britney Spears en de Backstreet Boys (dit verraadt mijn leeftijd wel, hè?). Veel van die nummers staan nog in mijn playlist, naast oudere muziek van bijvoorbeeld Blondie, AC/DC en The Who, maar ook Dolly Parton en The Judds. Ow, en ik ben geen Ed Sheeran fangirl, ik vind zijn laatste album gewoon heel goed, en ik luister er veel naar, voor de benodigde feelgood.

De beste films

De film waarbij ik het meest gelachen heb is Guardians of the Galaxy, Volume 2.

Wonder Woman vond ik ook een hele goede film, net als Logan. Hieruit blijkt dan weer wel dat ik een fangirl ben, want ik word op het moment alleen nog echt enthousiast van comic-verfilmingen. Wel goed voor mijn huwelijk, want wij hebben nooit een discussie over genres. Romantische films kijk ik wel alleen, voor een date maak je me echt blij met een Marvelfilm.

Natuurlijk ook even de series

Ik ben vaak te vinden op Netflix, ik gebruik het graag als achtergrondruis, als het niet helemaal stil moet zijn. Als ik alleen ben, kijk ik graag naar Gilmore Girls (voor de honderdste keer), ik was dan ook heel blij met “A Year in the Life”. Ook ben ik voor de tweede keer naar Jessica Jones aan het kijken. Als ik samen met mijn man kijk, dan kijken we naar Lucifer, Legends of Tomorrow, Arrow, Supergirl en The Flash. Allemaal comics… Best erg eigenlijk. Natuurlijk volgen we ook Game of Thrones en we waren altijd groot fan van The Good Wife.

Hoogte- en dieptepunten

Ik wil niet al te diep ingaan op de dieptepunten, maar 2017 was niet het beste jaar ooit. Op het moment ga ik even door een dieptepuntje heen, maar ik ben ermee aan het werk en ik verwacht dat het snel weer beter gaat. Gelukkig waren er ook positieve punten in 2017. Ik begon mijn blog, dat was wel een hoogtepuntje, ik werk er met heel veel plezier aan. Volgende week halen we Skye op van het vliegveld, dat is een moment waar we hier in huis echt naar uit kijken. En ik geniet volop van de kleine geluksmomentjes, ik heb een fijne relatie en twee leuke kinderen, een heerlijke thuisbasis.

En 2018?

Geen idee wat het aankomende jaar me gaat brengen, ik hoop op heel veel leuke dingen, zoals opdrachten en samenwerkingen op bloggebied. Op persoonlijk gebied hopen mijn man en ik allebei dat onze jongste beter gaat slapen, en dat hij zindelijk wordt. Verder natuurlijk dat iedereen gezond is en blijft, geen gekke dingen meer.

Ik ga straks een lekkere taart maken en ik vier morgen met mijn gezin dat ik een jaartje ouder ben en dat we gelukkig zijn met elkaar. Dit jaar even geen feestje, maar terug naar de basis, rustig en gezellig tijd doorbrengen met elkaar.

pinit fg en rect red 28 - Jaaroverzicht 2017