Afvallen met Weight Watchers

jannis brandt 256862 unsplash 1440x1028 - Afvallen met Weight Watchers

Photo by Jannis Brandt on Unsplash

Op 1 januari besloot ik in een opwelling om het afvallen weer wat fanatieker op te pakken. Ik heb momenteel onwijs veel moeite met structuur en ik vergat regelmatig te eten, waardoor ik ‘s avonds honger had en ging snaaien. Een paar jaar geleden was ik al eens flink wat kilo’s kwijtgeraakt met Weight Watchers, dus ik nam een nieuw abonnement en begon met goede moed.

Flex

Weight Watchers heeft onlangs het hele programma op de schop genomen, en er zijn een aantal dingen veranderd sinds de laatste keer dat ik het deed. Zo zijn er nu een flink aantal producten die je puntenvrij mag eten. Voor wie het concept van Weight Watchers niet kent, het programma is gebaseerd op punten. Iedere dag mag je een bepaald aantal punten aan eten besteden, waardoor je dus in principe alles gewoon kunt blijven eten. Je leert creatief met je dagbudget om te gaan, en je hoeft absoluut geen honger te hebben.

Ik kan dus gerust een patatje eten, als ik de rest van de dag rustig aan doe. Onder andere magere yoghurt, vis en eieren zijn nu puntloos, dus het is heel makkelijk om een maaltijd te maken die laag in de punten zit. Naast je dagelijkse punten heb je ook nog een weekbudget, dat je kunt gebruiken voor een feestje of iets anders waaraan je veel punten kwijt bent. Dit hoeft natuurlijk niet, maar het geeft je wel wat meer vrijheid. Als je het weekbudget niet gebruikt, val je natuurlijk wel iets meer af.

Fitbit

Ik heb mijn Fitbit gekoppeld aan mijn account, zodat ik ook ActivPoints verzamel. In theorie mag je die ook uitgeven aan eten, maar ik heb dat nooit gedaan. Ik blijf zoveel mogelijk binnen mijn dagbudget en ik probeer mijn weekbudget zo hoog mogelijk te houden. Mijn Fitbit geeft me wel een leuk inzicht op mijn daadwerkelijke energieverbruik en dat is zielig laag op het moment. Laten we het een verbeterpuntje noemen.

Snacken op zaterdag

Omdat Weight Watchers je de vrijheid geeft om alles te eten wat je wilt, betekent dat, dat ik op zaterdag tijdens Wie is de mol? gewoon een bakje chips of een stukje chocolade kan eten. Maar niet een hele zak of reep. Door de week ben ik wat strenger en probeer ik niet over mijn dagtotaal heen te gaan. In het weekend mag ik wat meer van mezelf en let ik iets minder op. Ik hou wel alles netjes bij in de app, zodat ik het overzicht niet kwijtraak.

De tussenstand

Op het moment van schrijven heb ik net een verjaardag met taart achter de rug. Ik heb gewoon taart gegeten en ik ben afgevallen. Sinds 1 januari is er bijna 6 kilo af. Ik streef naar 0,5-1 kilo per week, maar ik ben ook tevreden met 100 gram, eraf is eraf. Niet iedereen kan zich vinden in Weight Watchers, maar voor mij werkt het. Wil je meer weten over Weight Watchers? Neem dan een kijkje op hun website. Ik doe overigens zelf alleen het online programma, ik ga niet naar bijeenkomsten.

pinit fg en rect red 28 - Afvallen met Weight Watchers

Share:

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Instagram

3   22
0   19
3   21
0   14
Translate »
%d bloggers liken dit: