9200000089454350 - Review | De Zeven Zussen - Lucinda Riley

Auteur: Lucinda Riley
Genre: Roman
ISBN: 9789401609371
Pagina’s: 569
Uitgeverij: Xander Uitgevers B.V.
Beoordeling: ****

Soms hoor je veel positieve dingen over een boek dat je zelf niet zo snel zou lezen. De Zeven Zussen van Lucinda Riley is ontzettend gehypet en je ziet in iedere boekwinkel exemplaren liggen. Ik werd nieuwsgierig en reserveerde het boek maanden geleden bij de bibliotheek. Afgelopen week was ik dan eindelijk aan de beurt, en las het boek binnen drie dagen uit.

Synopsis

Pa Salt adopteerde tijdens zijn leven zes meisjes, en na zijn dood komen ze bij elkaar in het prachtige landhuis waarin ze opgroeiden. Voor iedere zus is er een brief met aanwijzingen naar haar afkomst. Maia is de oudste en volgt als eerste de aanwijzingen naar haar verleden. Haar brief brengt haar in Rio de Janeiro, Brazilië en naar haar voorouder Izabel, die leefde toen Christus de Verlosser werd gerealiseerd.

Maia en Izabel

Het draait in dit boek niet alleen om Maia’s zoektocht naar haar herkomst, maar ook om het verhaal van Izabel Bonifacio. Ondanks dat er meerdere generaties tussen zitten, lijken Maia en Izabel veel overeenkomsten te hebben. De rode draad is familie en liefde.

De Zeven Zussen is een eerste deel in een serie van zeven boeken, die nog niet allemaal gedrukt zijn. Het verhaal wordt dan ook niet afgerond, maar er blijven nog veel vragen over voor een volgende deel. Na het lezen van dit boek kwam ik heel even in een zwart gat terecht. Alsof je even niet meer weet met welk boek je verder moet. Het liefst zou ik verder willen met het volgende deel, maar ik heb hem alleen maar kunnen reserveren en moet dus braaf op mijn beurt wachten.

Fact Fiction

Ik schreef eerder een review over P.I.D. van Bronja Hoffschlag, waar ik voor het eerst kennismaakte met fact fiction. In feite hoort De Zeven Zussen ook bij dit genre, al heeft Riley in dit verhaal fictieve personen om feitelijke personen en gebeurtenissen gewikkeld. Je wordt echt meegezogen naar een andere tijd en een ander land. De beschrijvingen van de omgeving zijn kleurrijk en geven je een goed beeld van hoe het er ooit uitgezien moet hebben.

Feelgood

Het verhaal is prachtig, met hier en daar een traan, maar over het algemeen zal je er een goed gevoel aan overhouden. Ik lees in dit genre niet zoveel boeken, dus ik kan je niet vertellen met welke auteurs je Lucinda Riley zou kunnen vergelijken. Wat ik je wel kan vertellen, is dat dit verhaal zeker de moeite van het lezen waard is.

Ik kan niet wachten om te lezen hoe het de andere zussen vergaat. Zo zie je maar weer, af en toe kom je iets tegen dat buiten je comfort zone valt, maar dat toch heel erg goed bij je past. Ik kan alleen maar hopen dat het tweede deel snel voor me klaar staat.

Dit artikel bevat een affiliatie link.

pinit fg en rect red 28 - Review | De Zeven Zussen - Lucinda Riley